Mi volt a suliban?

Ez már egy rituálé. Még emlékszem az első becsengetésre, amikor könnyes szemmel elköszöntem mind a három iskolás gyerekemtől az iskola kapuban. Izgatottabb voltam, mint ők, és alig vártam, hogy kijöjjenek a suliból, és elmeséljék, mi történt abban a 8 órában, amit nem velem töltöttek. Immáron 10 éve teszem fel a következő kérdést, és kapom a következő válaszokat:

- Mi volt a suliban? (na jó, néha extrázok) Mi "jó" történt ma a suliban? (csak pozitívan)Ez a 8 óra egy misztérium. A gyerek életéből erre a 8 órára, szó szerint ki vagyunk zárva, hiszen nem tudjuk kontrolálni, és szeretnénk tudni, hinni, hogy minden jó, amit addig beleneveltünk a gyerekbe, az OTT az iskolában kijön belőle. És CSAK a jó! 
Tehát a gyerek "nem látta" a múlt héten, hogy a pofátlan elmebetegnek felemeltem a középső újjamat, mert bevágott előttem arra a parkoló helyre, amire én már 7 perce vártam. Nem is tudja miért használtam, és nem is tudja felemelni a középső újját. 
Vagy nem "hallja" meg amikor repkednek a "csúnya" szavak a baráti beszélgetés közben, amikor neki már aludnia kéne és sorolhatnám.
Na tehát minden szülő feldobja  a kérdést a suliból kijövet ilyen - olyan formában. És ezek a kis nyomoroncok, akik miatt nem alszunk éjjel, mert éppen, lázasak, vagy a hányásukat takarítjuk, vagy akik miatt a megszületésük után az aranyerünket kenegettük hónapokig, ilyen válaszokat böfögnek vissza (vigyázat, az évek múlásával a válasz stílusa, hangvétele, szókincse változhat, de a mondandó lényege mit sem változik):


Les secrets de ce que nos mioches font à l'école enfin révélés. (presque)

 
- Szóval, mit csináltál ( szépet, jót) az iskolában?1. - SEMMIT. 
Semmit? Hazugság. Az lehetetlen édes lányom hogy te SEMMIT ne csinálj.  Az egész délelőttöm arra ment el, hogy összepakoljam a szekrényed, mert a nagy semmittevésben előző nap mindent kirámoltál belőle, csak hogy megtaláld a kék ruhádat (ami ott lógott a szemed előtt). 
2. - " Nem tudom . "  
Várj, nyolc órán keresztül, amit nem otthon töltöttél, nem tudod mit csináltál?  5 percen keresztül kell vacsora után hallgatnom (miközben arra várok, hogy kitörölhessem a feneked) hogy te milyen játékot szeretnél a szülinapodra, de azt nem tudod nekem elmesélni, hogy mi történt a suliban? Komolyan ?3 - " Sok mindent " 
Hm . ( Ne próbálja tovább kérdezősködni, mert utána jön a " Nem tudom . " 2 -es válasz.
Ezek a gyerekek tuti rejtegetnek előlünk valamit. De sajnos csak 3 havonta látjuk meg a rejtegetés eredményét amikor megkapjuk a bizonyítványukat.
4 - "Dolgoztunk". 
Mouhaha . Aha, ne röhögtess. Láttam, hogy néz ki a  matek füzeted, végig rajzolgattad mindenféle virágokkal meg halálfejekkel. Hát ha ez neked munka, akkor holnaptól te itthon maradsz és elvégzed helyettem a házimunkát, én meg visszaülök az iskolapadba.
5. - " Játszottunk. "  
Ah bah Sejtettem. Egy dolog biztos, jó ha mielőbb elkezdünk pénzt elrakni a magántanárok pénzelésére. Ha a kölök így folytatja, jó sokáig fog iskolába járni, és ez jó sokba fog kerülni nekünk. És ki fogja fizetni a nyugdíjamat?
Na megyek, kiventilláltam magam, még egy csomó dolgom van na......Na jó, még gyorsan végignézem a híreket. Jaj, láttátok az új sorozatot ami tegnap este ment? Nekem kimaradt, majd mindjárt megnézem replay-en.

http://nemharapaspenot.cafeblog.hu/2014/05/15/mi-volt-a-suliban/

Megjegyzések