Anyák napja

Még mindíg nem tudom megszokni, hogy Anyák napja itt mindíg, minden évben máskor van, mint Magyarországon. Ebben az évben május 25.-én vasárnap lesz. Viszont a magyar netről ömlik felém az anyák napi fíling, és persze, hogy engem is visz magával az érzelmi hullámvasút. 
Nagyon korán, túl korán veszítettem el Édesanyámat. Neki még itt kéne lennie, és tanítani az unokáit az élet NAGY dolgaira. Szerencsére az én nagyim még köztünk van, bár 1300 km-rel arrébb lakik. Korát meghazudtolva, 86 évesen is próbálja pótolni Anyukámat, a nagymama helyét Dédiként. Ahogy mindíg is tette. Ha épp Anya nem ért rá, ő volt Anya. Három kislányt szült, ebből egyet, a középsőt 18 hónaposan, pontosan 1956.október 23.-án hajnalán veszített el. Anikó "nagynéném" egy egyszerű tudőgyulladásba halt bele. Fényképe a mai napig nagymamán falán lóg bekeretezve. Legkisebb lánya volt az én Édesanyám. Legnagyobb lánya a keresztanyám. Mára már egyikük sem él. De van 2 unokája, és összesen 6 dédunokája. Ezeket a verseket hallgatta végig velem minden anyák napi ünnepségen.  Fannitól a Deák téri oviban, Emmától az Iciri piciri oviban vagy Editől a Pető oviban. Minden évben hatalmas virágcsokrot küldünk neki, és ez ebben az évben is így lesz. Drága Mama! Emlékszel ezekre a versekre?
Boldog Anyák Napját!


Fanni versei nagyon nagyon régről:

Osvát Erzsébet: Meséltél és meséltél

Velem voltál örömömben,
velem voltál bajban,
velem voltál, ha sírtam,
velem, ha kacagtam.
Meséltél és meséltél
igazakat, szépet,
kívántam, hogy a meséd
sose érjen véget.
Mit adtam én cserébe?
Te azt sose kérted,
de talán a két szemem
elárulta néked
És ezt is nagyon szerettem :

Nadányi Zoltán: Anyu

Tudok egy varázsszót,
ha én azt kimondom,
egyszerre elmúlik,
minden bajom, gondom.
Ha kávé keserű,
ha mártás savanyú,
csak egy szót kiáltok,
csak annyit, hogy anyu!
Mindjárt porcukor hull
kávéba, mártásba,
csak egy szóba kerül,
csak egy kiáltásba.
Keserűből édes,
rosszból csuda jó lesz,
sírásból mosolygás,
olyan csuda-szó ez.
"Anyu! Anyu! Anyu!"
hangzik este-reggel,
jaj de sok baj is van,
ilyen kis gyerekkel.
"Anyu! Anyu! Anyu!"
most is kiabálom,
most semmi baj nincsen,
mégis meg nem állom.
Csak látni akarlak,
anyu fényes csillag,
látni, ahogy jössz, jössz,
mindig jössz, ha hívlak.
Látni sietséged,
angyal szelídséged,
odabújni hozzád,
megölelni téged

Pici Edikétől ezt:

Ágh István: Virágosat álmodtam

Édesanyám,
virágosat álmodtam,
napraforgó
virág voltam álmomban,
édesanyám,
te meg fényes nap voltál,
napkeltétől
napnyugtáig ragyogtál

Emma első anyák napi verse:

Kiss Jenő: Meghajtom magamat

Meghajtom magamat most
friss csokor kezembe,
sose vert a szívem
ennél hevesebben.
Nyújtom kicsi csokrom
édes, jó anyámnak
s töröm a fejem: néki
mi mindent kívánjak?
Gyöngyöt a nyakába?
Sok zsírt a bödönbe?
Mosógépet, hogy magát ne törje?
Azt is, de leginkább
hogy sokáig éljen,
s boldog legyen,
boldog, egész életében!


Megjegyzések