A nő A listákkal...

Bűnös vagyok, de legyen irgalmas Bíró Úr. Bevallom bátran. Én vagyok " A nő A listákkal". Még éppen limit zizzent, de esküszöm, képes vagyok megjavulni. Most ugye arra gondol Bíró Úr, hogy: "Mi a baj a listákkal?". Hm, hát úgy igazából semmi, de már szinte listákkal élem a életem, és minden spontanelitás eltűnt belőle. Listáról vásárolok, listáról pipálom a napi teendőket. Mindenhová listákat írok. A telefonomba, a nagy családi naptárba, a Moleskine-embe, post-it-okra, a számítógépembe. Mindíg, egyfolytában. Senki és semmi nem állíthat meg a lista írásban. Szégyentelenül sok listát vagyok képes összehozni. Ezek az én listáim, az én édes, őrült életem részletei, Nem adnám őket semmiért. Már-már szertartás, megnyugtat. Tudom, hogy hasznos vagyok, van mit csinálnom. Tudom, hogy így nem felejtek el semmit. Na jó, csak azt, amit nem írok fel a listára, mert már túlzásnak tartom. Pedig, mint a példa mutatja, nem kéne....


 Au secours, je suis une nana à listes !



Listák, amiket még fiatalkoromban gyártottam:
- jövendő gyemekeim keresztnév listája, gyönyörű neveket gyűjtöttem össze, és pipáltam ki a listámról (még van egy pár, amit simán tudnék "disztribüézni",  csak a biológiai órám ketyeg egyre hangosabban)
- Sorozat listák: kedvenceim és a megnézendő  sorozatok listája
- CD lista: jesszus, még lehet kapni CD-ket egyáltalán? Valamelyik nap előkerültek tinikorom kazettái. Még van egy régi hifink amiben le tudom játszani őket. Ültem a pinyóban a dobozokon, és végigolvastam az összes kazetta dal listáját. Emlékek, drága emlékek.... 

Funny Encouragement Ecard: Sign That You're a Mom: You have to write 'take a shower' on your to do list.


Amióta gyerekeim vannak azóta tobzódom csak igazán a listákban: 

- bevásárló lista
- mélyhűtő lista
- heti menü lista
- napi, heti teendő lista
- úszó, lovaglótábor lista
- ajándék listák (szülinap, karácsony) 
- könyv lista: magamnak és a kölköknek megrendelni, mint kötelező olvasmányok vagy csak mert megtetszik egy könyvajánlóból

 Hogy miért írok listákat? Hát micsoda kérdés...

  1. Szeretem a listákat. Keretet ad a mindennapoknak. Nem felejtek el semmit, a listáknak megfelelően tudom úgy szervezni az életem, hogy mindenre és mindenkire legyen időm. És barátaim ez 4 gyerek mellett nem könnyű. Szeretek szervezni, és szeretek előre tervezni. Nem szeretem a meglepetéseket. Lehet, hogy csak rossz szokás? Mióta az eszemet tudom listákat írok. Hogyan, milyen ütemben csináljam a leckéket, vagy ki a kovetkező a listámon , akinek még rajzolnia kell az emlékkönyvembe.:D Nekem kellenek a listák. Biztonság érzést adnak nekem.
  2. Elégedett és büszke vagyok magamra, amikor a listáról minden feladat kipipálódik. Látom, mi mindent csináltam aznap, a héten, és gratulálok magamnak, mindegy milyen kicsi is volt a cél. 
  3. Grafomán vagyok. Imádok írni. Ide nekem a papír-írószer boltot, a könyvesboltot, az újságos bódét. Ez az én közegem. A papír illat, a gyönyörű tollak, a betűk, a gondolatok, a történetek. 
  4. Motivál. Visz előre, ránézek a listára és látom ami már elvégezetett, és ami még előttem van. És olyan jó érzés a lista végére érni. Talán így mindent kontrol alatt tudok tartani? Ki tudja....
  5. Nincs fontossági sorrend. Nekem minden ami felkerül a listára fontos. A postáttól az ebédbefizetésig. 
  6. Élvezem. Mondhatni már hobbi lett a kezdetben ciki, mindenhová felragasztott emlékeztetőkből.

http://nemharapaspenot.cafeblog.hu/2014/05/07/a-no-a-listakkal/

Megjegyzések