Amiért érdemes jóban lenni a tanító nénivel(bácsival)

Mi volt ma a suliban?
Ha már a gyerekből nem sikerült kiszedni a választ, akkor más irányból közelítünk a témához:D
Ha a hegy nem megy Mohamedhez..... ugye

Nálunk tanítóbácsi, az az igazi, cool, ráérünk mindenre "Én tők jól vagyok a gyerekekkel, csak a szülők stresszelnek" típus. Vele nem nehéz jóban lenni. Elmondod amit akarsz, aztán vagy meghallja vagy nem, vagy érdekli vagy nem. Egyébként jó fej, és jó tanár. Férfi, őt nem lehet senki ujja köré csavarni, nagyon racionálisan nyomja az aranyszabályt (amivel maximálisan egyetértek): lehet, hogy a gyerek kicsi, de nem hülye. Ha a betise-t (rosszaságot) megtudja tanulni, akkor a matek leckét is.

1) Az aranyszabály : mindig értsünk egyet a tanárral a gyerek jelenlétében.  Még ha nem is ez a helyzet, a gyereknek nem szabad éreznie, hogy vélemény különbség van a tanára és a szülője között. Ebben a korban a szülő és a tanító a 2 legfontosabb felnőtt a gyermek életében, akiknek maradéktalanul meg akar felelni. Ne tegyük ki felesleges szenvedésnek. Ha nagyon nem értünk egyet a tanárral valamiben, azt ne a gyerek jelenlétében beszéljük meg. 

Mielőtt letépnéd a tanár fejét a helyéről, picit képzeld magad a helyébe. A TE gyereked egyedül is képes 20 másodperc alatt totál kiakasztani, szorzod be a csemetédet 30-cal a kolkod legrosszabb napját...uyge, ugye? Igen, tudom, ő választotta ezt a szakmát. De akkor is EMBER, fáradt, nehéz napokkal, betegségekkel. Emátia, empátia, empátia. És sose felejtsd el, lehet hogy a te kis "angyalkád" "visszahúzódó, tisztelettudó, minta kölköd az osztályában a legnagyobb gengszeter =és fordítva. Ne felejtsd hgy a gyerekek a szülői "háttér" jelenlét nélkül nagyon másképp viselkednek :D
 

2. ) Szánjunk időt rá, hogy legalább futólag köszönni tudjunk a tanárnak.  Ne késve érkezzünk a kapu zárásra reggel, és nyitásra délutánnál. Franciaországban KÖSZÖNNI fogalom, ezt elmúlasztani a legnagyobb udvariatlanság felnőtt és gyermek részéről egyaránt. Már nagyon pici korban megpróbálják belevarázsolni a gyerekek fejébe. Alap, amivel jó példát mutatunk a gyereknek (ez ebben a korban még mondhatni természetes, de vészesen közeledik ám a tinédzserkor, amikor a szókincsük minimálisra szűkül, és az első szó ami eltűnik belőle az a Jó napot! Bonjour helyett valami ilyesmit hallasz (de nagyon be kell izzítani a hallókészüléket hozzá) Bonzs..a vége eltűnik.
 
3) Érdekeklődj, amikor csak lehet utódod előmenetével kapcsolatban. Még ha csak egy 2 mondatos beszélgetés is, a tanár látja, hogy tényleg érdekel, mit csnálnak órán, vagy milyen a gyerek figyelme. Megdöbbentően keveset tudnak a szülők (ha egyáltalán a szülő jut el a gyerekért a suliba, és nem az au-pair, vagy a nagyszülők) a gyerekeik iskolai munkájáról. Igen rohanó világban élünk, igen bérből, fizetésből élünk, de van olyan gyerek az osztályban, akinek a szüleit a tanító bácsink a tanévnyitó óta még csak futólag sem látott.
 

4. ) Franciaországban a szülőnek is "illik" részt venni az iskolai munkában. Iskolai kirándulások kísérő szülőként, süti sütés - eladás az iskola javára (amiból eszközöket vagy programokat finanszíroznak) mind mind a gyerek "javát" szolgálja. Még közelebbről megismeri a tanár a gyermek "hátterét", és mivel nagyon sok a migráló család ebben a pillanatban a francia munkaerőpiacra, az osztályok összeállítása igen igen nemzetközi.  Emma osztályában pl 7 nyelven éneklik a Boldog szülinapot dalt amikor ünneplésre kerül sor (francia, angol, olasz, spanyol, portugál, német és magyar :)

5. Tartsd és tartasd be a házirendet a gyerekkel, és imádni fognak a tanárok érte. Itt nincs pedagógus nap, nem "nyalunk"  a tanárnak virággal, csokival. Beszélünk és meghallgatjuk. Kommunikálunk. Ő azért van, hogy tanítsa a gyermekünket, nem azért, hogy az elhagyott pulóvereket szedegesse az udvaron.
 
http://nemharapaspenot.cafeblog.hu/2014/05/16/5-dolog-amiert-erdemes-joban-lenni-a-tanito-nenivel-bacsival/

Megjegyzések