Elindulás...quelle catastrophe

Mielőtt ANYA lettem (csupa nagy betűvel) én voltam a pontosság királynője. Madame punctuelle. Hihetetlenül udvariatlannak tartottam, ha valaki nem ért oda pontosan egy megbeszélt időpontra.
Én inkább vártam, és odaértem bárhová 5 perccel előbb, mert már a gondolattól rosszul voltam, hogy elkések.

Mais voilá.Azóta gyerekeim vannak, mégpedig 4. 


20 raisons pour lesquelles une maman est en retard

És azóta az elindulás egy rémálom, hiába tervezem el előre, és kezdem el időben a készülődést. A késés mumusa még mindíg ott ugrál előttem ilyenkor, de bár inkább átugorhatnánk az indulás előtti pillanatokat, mint:
  1.  Mert hiába mondogattam, aranyosan, kedvesen , türelmesen 30,25,20 ...perccel ezelőtt, hogy nemsokára indulni kell, ordítanom kell az ajtóban, hogy megmozduljanak: Indulás vagy On y vaaaaaaaaaa (franchement, ezek süketek?)
  2.  "Nem tom bekötni a cipőfűzőm, anya segíts" vagy "zariv pa maman"
  3.  Valakinek mindíg akkor kell még elrohanni pisilni, amikor már nyitom az ajtót
  4. Valamelyik felkált: "Anya, elfelejtettem a "doudou"-mat
  5. Vagy "elfelejtettem a rajzom Charlotte-nak".
  6. Vagy mindkettő.
  7. Edi tutira ilyenkor borul ki a sok futkosástól, vagy a feszkótól, és lecsapja magát a földre hisztizni.
    why-would-you-do-this-to-me
  8. Nem találom a kocsikulcsom, mert a bébi a táskámmal játszott indulás előtt, miközben én a fenti pontok egyikét vagy összesét megoldottam.
  9. Ilyenkor derül ki, hogy az a pár cipő, amit addig vígan hordtak, egyszerre kollektíven kicsi lesz mindenkire. 
  10. Hirtelen az a kabát, amit a gyerek maga választott, már csúnya színű, és nem kívánja többet hordani, és különben is kicsi, és különben is lukas a zsebe.....
  11. Valamelyik tuti ebben a pillanatban hányja össze magát, és még talán engem is (gyerekméret függő)
  12. Addigra a bébi eldugta azt a  rohadt cumit, vagy a doudout, amit pár perccel előtte előhalásztam a mosogatógépből, vagy virágföldből vagy... (helyttesítsd be, te hol szoktad megtalálni) és NEM TALÁLOM!
  13. Valamelyiknek mindíg ilyenkor van valamilyen világmegváltó kérdése, amire azonnal választ vár, mint: "Anya a fiúknak miért van fütyijük a lányoknak meg puncijuk?"
  14. Aztán jön a szokásos: "Én ülök az ablak mellett" vagy "Én ülök középen" vagy "Anya én miért nem ülhetek előre?"
  15. Mire mindenki a kocsiban ül, én már tutira leizzadtam és visszarohanok a házba pólót, felsót cserélni, dezorodorálni magam.
  16. Kis Chloe ebben a pillanatban veszi észre hogy a napszemüvegét otthon felejtette...heeeee?
  17. Ebben a pillantban már tudom, hogy kár bármilyen erőfeszítést tennem, mert úgyis elkéstem.
  18. Rohanás a babakocsiért, mert a francba, elfelejtettem áttenni a férj autójából, vagy felhozni a pinyóból, vagy lent maradt a kertben.
Végre elindulunk, és a szomszéd bácsi, aki végignézte és végig hallgatta az elmúlt 15 perc kálváriáját, jóindulatúan, mosolyogva, integetve még utánam kiált:
- Biztos minden megvan, nem fogsz visszafordulni az utca végén?
Én meg magamban robbanok, de persze közben angyalian mosolygok:
- Oh, ferme ta geule!

 http://nemharapaspenot.cafeblog.hu/2014/05/05/elindulas-quelle-catastrophe/

 

Megjegyzések