Játszd újra Diane

Az álmok valóra válnak” hangvételű könyvre számítottam. Mesélhetett volna a sztárok magánéletéről, izgalmas kulisszatitkokról, hiszen korszakos filmeknek és világsikereknek – A keresztapának, a Manhattannek, az Elvált nők klubjának – volt főszereplője, de ő egészen más utat választott. Elsősorban a szerénységet és az őszinteséget. Másfelől pedig azt, hogy nem önmagát állítja a középpontba. Igazi anya könyv lett belőle.

Kamasz korában rajongva csodálta a moziban a jóképű Warren Beattyt, aztán évekkel később nemhogy együtt játszott, de együtt is élt vele, és nem maradt ki életéből a gyönyörű, fiatal Al Pacino sem.  A könyv végén mesél a kedvenc filmem forgatásáról, és megtudhatjuk belőle, hogy a ridegnek és rigolyásnak tartott Jack Nicholson az egyik legrendesebb sztár a világon.
Csak egy részlet, egy egészen pici. Mindig is imádtam, egyik kedvenc színésznőm, a könyv elolvasása óta meg még jobban szuperlatívusz:

"Ugyanakkor mindenféle őrültségekkel is etetett (Warren Beatty), például, hogy nagyra vagyok hivatott. Lehetne belőlem rendező, politikus vagy minden idők legnépszerűbb színésznője. Csak akarnom kell. Az effélét nevetve szoktam elhárítani, azzal, hogy elment az esze. De persze tetszett a dícséret, minden pillanata. Ahogyan őt is szerettem. Kivált az őrült nagyvonalúságát."
" A Minden végzet nehéz mindig is a legkedvesebb filmem marad, nem csupán, mert váratlanul csöppentem bele ötvenhét évesen, de azért is, mert megajándékozott két kivételes ember barátságával, akiktől két ajándékot és egy csókot kaptam."

Megjegyzések