Szerelem hálójában - filmes óda az AOL-hoz



Az én kedvenc filmem, amikor Fanni meghallja a címet, kifut a világból, de akárhanyszor elmegy a TV előtt, pár percre mindíg lehorgonyoz, mert ugyanúgy magával ragadja  a történet, mint ahogy engem. Immár 15 éve. Már 15 éve, hogy ez a film újra összehozta Meg Ryant és Tom Hanks-et Nora Ephronnal, és a triumvirátus megalkotott egy újabb rememkművet nők milliói legnagyobb örömére, hiszen  1993-ban, a Szerelem hullámhosszán (Sleeples in Seattle) hatalmas kasszasiker volt az egész világon.

Hányszor néztem végig ahogy Kathleen és Joe egymásba szeret e-maileken keresztül? Nem tudom, talán 100-200-szor, hiszen minden évszakban aktuális ősztöl tavaszig (nyáron ki néz filmeket gyerekek mellett a szünetben?), a színek, a hangulat mindíg segít egy picit kizökkenteni a valóságból. Egy picit én  is az Uppet East Side-on sétálok Haloween tökkel a kezemben, én is karácsonyfát díszítek és elment Édesanyámra gondolok, és tavasszal a napsütéses piacon válogatom az almát. Imádom New Yorkot. Egy más világ, és ez ilyen film mindíg eszembe juttatja, mennyire hihetetlenül színes, élettel teli tud lenni ez a hatalmas betontömbökből álló sziget.

Hogy maga a film mennyire aktuális napjainkban? Hát elég megnézni hány randi weboldal készült az elmúlt években és ez micsoda pénzt hoz alkotóinak. Persze 1998 óta az internet sem ugyanaz. Emlékeztek még, amikor az internet még betárcsázós volt? Én emlékszem (jaj) ebből is érzem, hogy öregszem:D A mai fiatalokból értetlenséget vált ki, de nagyjából hasonló az érzés, ahogyan Kathleen Joe e-mailjeit várja. Elég, ha csak serdülő lányom arckifejezését figyelem, ahogy cicereg a telefonja. You got mail :d Ugyanaz az öröm, ugyanaz az arckifejezés, csak nem e-mail, hanem Snapshot üzenet. Nekem egy kacsa mászott elő a semmiből, és kezdett gágogni, amikor e-mailem jött. Egyik nap, miközben százakárhanyadszor néztem a filmet elgondolkoztam, vajon ha most forgatnák, hogyan is nézne ki ez a történet?

1. Joe and Kathleen a 30-on felettiek chat szobájában ismerkednek meg. Ma valószínüleg egy randi weboldalon történne ugyanez. Elképzelem Kathleen  profilját.  (" Elrévedezek olyan szavakon, mint: csokor kihegyezett ceruza, pediglen, póruljár, boldogság. A büszkeség és balítélet a kedven könyvem, és tallkoztam már a metróban eltévedt lepkével is!")

2. Az első jelenetben Kathleen pasija Frank elmeséli: " Az összes dolgozó komputeréről törölni kellett a passziánsz programot Virginia államban mert 6 hete nem dolgozott senki." Ezen mindíg nagyokat mosolygok. Ezt ma valószínúleg az Iphone-on lógó barátnőim tudnák űberelni Candy Crusht játszva. Csodálkozom, hogy még van munkahelyük és életük. :D Fanni reakciója: Mi az a passziánsz program?He?

3. Másik nagy kedvencem: " A Starbucs típusú kávézóknak semmilyen egyéb célja nincs, mint a döntésképteleneket egyszerre 6 döntésre késztetni egyetlen csésze kávéért. Szimpla, dupla, híg erős, koffeines vagy koffeinmentes, zsíros vagy zsírszegény, stb, stb. Szóval, azok akiknek fogalmuk sincs róla kik is ők valójában és mi a fenéhez kellene kezdeniük magukkal mindössze 2 dollár 95 centért, nemcsak egy csésze kávét kaphatnak, de egy teljesen határozott öntudatot is. Egy dupla koffeinmentes capuccionót? " Hm, szerintem ez semmit nem változott.

4. Aztán ez: " De mi lesz, ha be kell zárnunk? Soha nem találok még egy ilyen félállást. És ha nem tudom fizetni a lakbért, akkor el is kell költöznöm. Brooklynba!" Tényleg elég lenne ma egy részmunkaidős állás, hogy fedezzen egy new-yorki albérletet? Szerintem még egy brooklyni albérlet sem jönne ki belőle, legalábbis amennyire a mostani árakat ismerem.

5. Imádom a könyveket, a gyerekkönyv részleg a kedvencem.  Amikor belépek egy boltba, és megcsap a könyvillat, mindíg ez a mondat jut eszembe.  " Mert ha az ember gyerekként elolvas egy könyvet az élmény az identitása részéve válik...elragadtattam magam."
A filmben Kathleen varázslatos gyermekkönyvesbotját, a "nagy es gonosz Fox könyváruház" veszélyezteti, de ha ma forgatnák ezt a filmet, mind a ketten ugyanabban a süllyedő hajóban eveznének, és az e-konyveket kiáltanák ki a kultúra gyilkosának.

Szóval, mondtam már, hogy a kedvenc filmem?




Megjegyzések